• پنج شنبه , ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل املاک و مستغلات در اصفهان

وکیل املاک و مستغلات در اصفهان شخصی است که در امور ملکی، قراردادهای ملکی و اختلافات مربوط به املاک تخصص دارد. این وکیل در زمینه قوانین تملک دارایی فعالیت می کند و در زمینه اسناد ملکی و ثبت اسناد نیز بسیار مجرب است. وکلای متخصص در دعاوی املاک و مستغلات مهارت های خود را توسعه داده اند و می توانند پرونده های املاک را سریعتر از سایر وکلای عادی حل و فصل کنند.

وکیل مستغلات از طریق قانون از حقوق موکلان خود حمایت می کند و آنها را در رابطه با قانون مدنی راهنمایی می کند. این وکیل با ارائه تخصص خود در زمینه مسکن، زمین و املاک تجاری برای موکل، سعی می کند آنها را با مسائلی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوند آشنا کند.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

یک وکیل متخصص املاک باید در دعاوی ملکی با تجربه باشد. در بسیاری از موارد، دعاوی ملکی بسیار پیچیده، مهم و ارزشمند است. بنابراین دانستن قوانین مربوط به آن  امری ضروری و مهم است. در نتیجه وکیل مورد نظر باید کاملاً متخصص، آگاه و با تجربه باشد تا بتواند با رعایت کامل قانون و با در نظر گرفتن تمامی زوایای پرونده به رفع گره های حقوقی و جلوگیری از تضییع حقوق موکل خود کمک کند. 

اموال غیر منقول به اموالی که قابل نقل نبوده و نتوان آن را از یک محل به محل دیگر نقل نمود را اموال غیر منقول می گویند اعم از اینکه این استقرار به طور ذاتی باشد یا به واسطه عمل انسان باشد . پس در صورتی که نقل یک مالی مستلزم خرابی یا نقض خود مال یا محل آن مال شود غیر منقول گفته می شود . در نتیجه املاک و مستغلات به تمام اموال غیر منقول که در یک ملک وجود دارد گفته می شود ، که به طور کلی از زمین ، محصولات کشاورزی ، ساختمان و هر چیزی که مربوط به املاک باشد را شامل می شود .

توسعه املاک و مستغلات 

فعالیت هایی مانند نوسازی ساختمان ها ، مشاوره امور ملکی ، اجاره مجموعه های ساختماتی ، خرید و فروش ملک ، خرید زمین برای ساخت و ساز و فروش آن و .. به توسعه املاک و مستغلات کمک نموده و هر روزه باعث پیشرت زیادی در این زمینه گردیده است . وکیل املاک و مستغلات در اصفهان آماده ی پاسخگوئی به سوالات شما عزیزان و اخذ وکالت در تمامی زمینه های مربوط به املاک و مستغلات می باشد .

ارزیابی املاک و مستغلات

عواملی که در ارزش و قیمت ملک تاثیر گذار می باشند ، شامل؛ مکان ، وسعت ، ارائه خدمات ، نوع ملک ، عمر ملک ، هزینه کل ، بازگرداندن اموال ، نسبت بین عرضه و تقاضا ، شرایط اقتصادی و شرایط سیاسی می باشد .

مکان ملک

این که یک ملک در چه مکانی وجود دارد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا نزدیک بودن ملک به مکان های خاصی باعث می شود که قیمت و ارزش ملک بالا رود و بالعکس نزدیک بودن به مکان هایی دیگر باعث می شود که ارزش ملک کمتر گردد . مانند اینکه ، ملکی در نزدیکی مدرسه ای یا نزدیک مکان تجاری باشد که به نسبت ممکن است باعث کاهش یا افزایش ملک گردد ولی به حتم می توان ذکر نمود ، در صورتی که ملکی نزدیک به کارخانه ی شیمیایی یا مکان پر سر و صدایی باشد باعث کاهش ارزش زمین می گردد . در صورتی که نیاز به هر گونه مشاوره در زمینه املاک و مستغلات دارید ، وکیل املاک و مستغلات آماده پاسخگویی به شما عزیزان می باشد .

وسعت ملک

وسعت ملک باعث تاثیر زیادی در کاهش یا افزایش ارزش ملک می گردد . یا مثلاً زمانی که ملکی رو به دریا یا باغ باشد قیمت آن تغییر می کند و به نسبت افزایش می یابد .

ارائه خدمات

اگر ملکی برق ، آب ، گاز ، تلفن داشته باشد به نسبت هر کدام ملک افزایش قیمت پیدا می کند زیرا آب و برق و گاز جز مهمات یک ملک محسوب می شوند و جز نیازهایی می باشد که انسان در روزمره به آن نیاز دارد .

نوع ملک

املاک را بسته به کارکرد آن می توان به انواع مختلفی تقسیم نمود . مانند ملک تجاری ، اداری و ملک مسکونی . حال بسته به اینکه ملکی ، ملکی تجاری می باشد یا مسکونی در تعیین ارزش قیمت ملک تاثیر شایان ذکری دارد . به طور مثال در صورتی که ملکی ۱۰۰ متر مسکونی باشد یا ۱۰۰ متر تجاری باشد در همان محدوده ملکی که تجاری بوده به نسبت دارای قیمت و ارزش بالاتری می باشد .

عمر ملک

یک امر طبیعی و پیش پا افتاده این است که هر ملکی در صورتی که نوساز تر باشد قیمت و ارزش آن نیز افزایش می یابد و هر چه عمر ملک بیشتر باشد ارزش آن کاسته می شود و این یک اصل است که هر چه چیزی کهنه تر ارزش آن کمتر ، به جز مواردی مانند عتیقه جات که با افزایش عمر دارای قیمت بیشتری می شوند . یا مانند ماشینی که جدید و صفر می باشد در مقایسه با ماشینی که عمر زیادی کرده و به تبع دارای هزینه های زیادی می باشد قیمت آن نیز کمتر می باشد .

بازگرداندن اموال

هر شخصی که صاحب ملکی می باشد می تواند از ملک خود برای افزایش در آمد خود استفاده نماید . مثلاً خانه خود را اجاره دهد که این که یک نفر چه مقدار می تواند در آمد داشته باشد بستگی دارد که هزینه های منطقه ای در آن ملک به چه صورت می باشد .

هزینه کل

هزینه کل ، شامل هزینه زمین و تمام هزینه های مربوط به ساخت و آبادی و زمین می باشد که به متر مربع حساب شده و همچینین می توان مسکونی یا تجاری بودن ملک و هزینه کارگر و هر چیزی که مربوط به ساختن زمین باشد را جز هزینه کل به حساب آورد .

نسبت بین عرضه و تقاضا

در صورتی که املاکی که در یک منطقه وجود دارد تقریبا در یک سطح باشند و خصوصیات آن ها در یک سطح باشد . باعث کم شدن تقاضا می گردد زیرا عرضه زیاد شده و رقابت به نسبت بیشتر شده در نتیجه باعث کمتر شدن قیمت ملک می گردد ولی در صورتی که یک ملک با خصوصیات خودش دارای امثال زیادی نباشد و ملکی با آن خصوصیات کمتر وجود داشته باشد کم بودن عرضه را نشان داده در نتیجه تقاضا برای آن بیشتر بوده و در نتیجه باعث افزایش ملک می باشد.

شرایط اقتصادی

امروزه شرایط اقتصادی تاثیر چشم گیری در قیمت املاک داشته و به وفور می توان آن را دید که رکود اقتصادی باعث می شود که مردم نتوانند خرید و فروش انجام دهند و در خواست برای خرید املاک به نسبت در بین مردم کم تر می شود . پس در نتیجه رکود اقتصادی و کاهش تقاضا از طرف عامه باعث کاهش قیمت املاک می گردد که در این میان بسیاری افراد هستند که در این شرایط از رکود و وضعیت اقتصادی سوء استفاده نموده و اقدام به خرید املاک با قیمت پایین می نمایند و در زمانی که شرایط اقتصادی رونق بالایی پیدا کرد اقدام به فروش املاک با سود بیشتر می نمایند . همچنین لازم به ذکر است در صورتی که شرایط اقتصادی رونق یابد باعث افزایش قیمت می گردد .

شرایط سیاسی

امروزه شرایط سیاسی مانند شرایط اقتصادی تاثیر به سزایی در بالا و پایین شدن ارزش و قیمت های املاک شده است .

مالیات املاک و مستغلات

مالیات املاک و مستغلات را می توان به سه دسته تقسیم نمود :
۱٫مالیات بر در آمد اجاره املاک و مستغلات
۲٫ مالیات انتقال ملک ها و سرقفلی آن ها
۳٫ مالیاتی که فقط مربوط به مستغلات می باشد

مالیات اجاره املاک تجاری و مستغلات

افرادی که به واسطه اجاره دادن املاک و مستغلات خود برای خود در آمدی به دست می آورند مالیاتی طبق قانون مالیات بر اساس در آمد املاک به آن ها تعلق می گیرد که به آن مالیات بر در آمد اجاره گفته می شود . این مالیات را می توان دو دسته تقسیم نمود که در این دو دسته روش مشخص نمودن سقف مالیات متفاوت خواهد بود .

دسته اول

در این دسته تمام مبلغ پرداختی چه به صورت نقدی چه به صورت غیر نقدی که در قرارداد بین موجر و مستاجر مشخص شده است ( قراردادی که موجر مالک ملک بوده و ملک به وسیله او اجاره داده می شود ) ، با کم شدن ۲۵ در صد هزینه های وارد شده و استهلاک و تعمیرات به وسیله صاحب ملک مشخص می گردد .

دسته دوم

در این دسته قرارداد اجاره بین مالک ملک و مستاجر نمی باشد و برای زمانی است که شخص ملک خود را به شخص اجاره داده و بعد از آن مستاجر همان ملک را به دیگری اجاره می دهد در چنین شرایطی مالیاتی که برای این اجاره مشخص می گردد مساوی با تفاوت مبلغ اجاره ای است که مستاجر پرداخت نموده است و مبلغی که در زمان اجاره دادن ملک می گیرد . به تعبیری ما به تفاوت بین دو مبلغ اجاره گفته می شود .

 

مالیات انتقال املاک و مستغلات

این مالیات شامل عوارضی است که از خرید و فروش واحد های مسکونی یا تجاری یا تسلیم حق بهره برداری و ساخت گرفته شده می باشد و دارای انوع مختلفی می باشد که عبارت است از : مالیات نقل و انتقال ملک ، مالیات انتقال حق واگذاری ( سرقفلی ) ، مالیات در آمد که از ساخت و ساز و فروش می باشد .  وکیل املاک و مستغلات پاسخگوی شما عزیزان در تمام زمینه های مربوط به املاک و مستغلات می باشد .

مالیات بر مستغلات

مالیات بر مستغلات نوعی از مالیات می باشد که هدف آن پیش گیری از احتکار ارائه ملک می باشد . در این نوع از مالیات هر واحد مسکونی یا تجاری در صورتی که خالی شناخته شوند بعد از یک سال، در سال دوم مشمول مالیات می شوند . محاسبه مالیات آن نیز بدین صورت است :

در سال دوم مانند نیمی از مالیات بر در آمد اجاره می باشد .
در سال سوم دقیقا مانند مالیات بر آمد اجاره می باشد .
در سال چهارم و بعد از آن یک و نیم برابر بیشتر از مالیات بر در آمد اجاره می باشد .

وکیل املاک و مستغلات در اصفهان

وکیل املاک و مستغلات در اصفهان آماده ارایه خدمات به شما عزیزان در تمامی زمینه های مربوط به املاک و مستغلات مانند امور ثبت اسناد ، مبایعه نامه ، قولنامه ، الزام نمودن به انجام تعهدات خریدار و فروشنده ، رفع تصرف از ملک ، ضمان درک دعاوی املاک و اراضی ، خلع ید از ملک ، سرقفلی و حق کسب و پیشه و تمام دعاوی مربوط به املاک و مستغلات می باشد . در صورت نیاز به هر گونه مشاوره با وکیل املاک و مستغلات در اصفهان از طریق راه های ارتباطی موجود در سایت به صورت آنلاین ، تلفنی یا به صورت حضوری وقت مشاوره اخذ نمایید .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .