• پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل کودک آزاری در اصفهان

 

علل و انواع کودک آزاری

در طول تاریخ گذشته ، کودکان یکی از آسیب پذیرترین گروه های جامعه ، در معرض خطرات بی شماری بوده اند و در اثر بیماری های قابل پیشگیری و درمان پذیر ، حوادث قابل اجتناب و انواع بد رفتاری ها و برخوردهای غیر اخلاقی ، سوء رفتار ، صدماتی دیده اند که در بعضی موارد حتی به قیمت از دست دادن جان آن ها تمام شده است. به گفته ی وکیل کودک آزاری در اصفهان ، فقر و بی سوادی ، سوء تغذیه ، جنگ ، انواع سوء استفاده ها ، تبعیض نژادی و نداشتن امنیت از جمله خطراتی است که کودکان جهان را به طور جدی تهدید می کنند .کودکانی که مورد کودک آزاری قرار می گیرند به کارهای غیر قانونی یا تکدی گری وادار می شوند و زمانی که مورد بی مهری و بدرفتاری والدین خود قرار می گیرند از نظر جسمی و روانی آسیب های جدی و غیر قابل جبرانی می بینند .
امروزه به دلیل پیشرفت های علمی و فرهنگی جوامع ، گزارشات مربوط به آسیب ها و صدمات اچتماعی که به کودکان وارد می شود رو به افزایش است و این مسئله باعث شده است که بیشتر کشورها و سازمان های بین المللی بیشتر از قبل به کودکان و مشکلات آنان توجه کنند و تا حد ممکن از مشکلات و خطراتی که کودکان را تهدید می کند جلوگیری کنند.

کودک آزاری چیست؟

طبق تعریف وکیل کودک آزاری در اصفهان ، کودک آزاری رفتاری است که در آن کودک توسط دیگران (افراد نزدیک یا غریبه) مورد سوء استفاده جسمی ، جنسی یا عاطفی قرار می گیرد ، یا اینکه نیاز های اولیه کودک مورد بی توجهی قرار میگیرد که منجر به آسیب های جدی کودک می شود .

انواع کودک آزاری

کودک آزاری انواع مختلفی دارد که شامل آزار جسمی ، آزار عاطفی ، سوءاستفاده جنسی ، غفلت و بی توجهی ، سوء استفاده صنعتی ، سوء استفاده ی تحصیلی و… می باشد.

کودک آزاری جسمی

به هر گونه آزار جسمی که به صورت عمد یا غیر عمد توسط والدین یا مراقبین ، نزدیکان یا حتی غریبگان اعمال می شود ، کودک آزاری جسمی می گویند. این گونه آزار شامل هر رفتاری از قبیل : سیلی زدن ، نیشگون گرفتن ، مشت زدن ، کتک زدن کودک ، استفاده از کمربند یا چاقو برای تنبه می شود .

کودک آزاری عاطفی

هر گونه بی تفاوتی والدین نسبت به کودک ، توهین ، تحقیر ، نادیده گرفتن کودک و هر گونه رفتاری که به کودک استرس وارد کند و باعث لطمه زدن به اعتماد به نفس او شود ، کودک آزاری عاطفی محسوب می شود . این گونه آزار شامل هر رفتاری از قبیل : طرد کردن کودک ، نادیده گرفتن او ، خرد کردن شخصیت کودک جلوی دیگران است که باعث آسیب های روانی به کودک است.

سوء استفاده جنسی

وکیل کودک آزاری در اصفهان ذکر می کند که هر گونه بهره کشی از کودک در راستای رضایت جنسی یا هر گونه استفاده عملی از کودک به عنوان شریک جنسی ،که شامل هر نوع فعالیت جنسی شود را کودک آزاری جنسی می گویند.

کودک آزاری

کودک آزاری

غفلت و بی توجهی

توجه نکردن به نیاز های اولیه و حقوق طبیعی و اساسی کودک مانند تغذیه ، بهداشت ، مسکن ، پوشش و لباس مناسب ، امنیت ، آموزش ، مهر و محبت و… اگر به گونه ای باشد که باعث از بین رفتن یا اختلال در سلامتی یا رشد کودک شود ، نوعی کودک آزاری به حساب می آید. غفلت و بی توجهی به کودکان اغلب به دلیل فقر و اعتیاد والدین و بی توجهی آنان در محافظت از کودکان نشأت میگیرد که این نوع کودک آزاری زمینه بیشتر برای دیگر کودک آزاری هاست.

سوء استفاده صنعتی

به کار گرفتن کودکان در انواع مشاغل مانند کار کردن در کارخانه ها ، کارگاه های تولیدی ، کوره پزی ها ، مزارع، تکدی گری و… کودک آزاری صنعتی تلقی می شود . که بیشتر در کشورهای هند ، افغانستان ، پاکستان و تاحدودی در ایران دیده می شود .

سوء استفاده تحصیلی

این سوءاستفاده که کمتر موررد توجه قرار گرفته است و بیشتر می توان از آن به صورت یک مشکل فرهنگی یاد کرد، در این نوع از کودک آزاری خانواده ها به صورت غیر عرفی و با فشار زیاد و مجبور نمودن کودک با اعمال زورگویانه کودک را وادار به گرفتن نمره ۲۰ ورسیدن به بالاترین درجات می نمایند در صورتی که کودک اصلا هوش کافی ندارد و از نظر سلامت جسمی و روانی توانایی لازم را نداشته است . در این نوع از کودک آزاری اصولا کودک تنبیه بدنی شده و از نظر عاطفی هم مورد آزار قرار می گیرد و حتی ممکن است مورد سوء استفاده های دیگری هم قرار بگیرد.

چه عواملی باعث کودک آزاری می شود؟

عوامل زیادی هستند که در کودک آزاری دخالت دارند .مانند خشم ، مسائل خانوادگی مثل وضعیت روانی والدین ،مشکلات اقتصادی و فقر ،درگیری های خانوادگی ، اعتیاد ، تک سرپرستی ، زیاد بودن فرزندان ، مشکلات خود کودکان ، مثل مسائل جسمی و روانی آنان نیز باعث می شود والدین و مراقبین کودک به آنان بی توجهی کنند یا آن ها را مورد تنبیه بدنی قرار بدهند . معمولاً کودکان نارس، عقب مانده ذهنی ، معلول جسمی ، بیش فعال و همچنین کودکان لجباز و بهانه گیر بیشتر از کودکان عادی مورد آزار جسمی قرار میگیرند ، زیرا این کودکان احتیاجات زیادی دارند و نمی توان به درستی از آنان مراقبت کرد و وجودشان باعث شرمندگی والدین می شود .
برخی ویژگی های جامعه و اجتماع نیز کودک آزاری را افزایش می دهند . مانند عدم وجود قوانین مربوط به حمایت از کودکان ، وجود خشونت های سازمان یافته ، بها ندادن به کودکان در جامعه و ترویج خشونت نسبت به کودکان در رسانه ها مهم ترین عوامل اچتماعی هستند که خطر کودک آزاری را در جامعه ترویج می دهند .

حمایت از کودکان آزار دیده

طبق ماده ۱۹ کنواسیون حقوق کودک ، کشورهای عضو موظف هستند تا با اقدامات قانونی ، اجرایی ، اجتماعی و آموزشی از کودکان در برابر انواع خشونت حمایت کنند . خشونت های جسمی و روانی ، بی توجهی ، رفتار توام با سهل انگاری ، سوءرفتار یا بهره کشی جنسی توسط والدین ، سرپرست قانونی یا هر فرد دیگری که مسئول مراقبت از کودک است از مواردی هستند که کشور های عضو این کنوانسیون وظیفه دارند از آن ها جلوگیری کنند و با متخلفین برخورد کنند .
در کشور ما، طی چند سال گذشته برای حمایت از کودکان و جلوگیری از کودک آزاری قوانینی تصویب شده است که می توان به قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست اشاره کرد . همچنین در حال حاضر چند شماره تلفن فوری برای این کار در نظر گرفته شده که معروف ترین آن ها شماره ۱۲۳ است و به سازمان بهزیستی مربوط می شود که راحت می توانیم به بچه ها یاد بدهیم مواقعی که مورد آزار قرار می گیرند با آن تماس بگیرند . پاسخ گویان این شماره در صورتی که احساس خطر کنند به منزل کودک نیرو اعزام میکنند .

قانون حمایت از کودکان و نوجوانان

• قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست یا بد سرپرست کلیه افرادی که به سن ۱۸ سال تمام هجری شمسی نرسیده اند را حمایت می کند. در این قانون هر نوع اذیت و آزار که باعث صدمه جسمی و روانی و اخلاقی کودک یا نوجوان شود را ممنوع کرده است و برای هرگونه خرید و فروش و بهره کشی کودکان و نوجوانان به اعمالی از قبیل قاچاق ، ممنوع کرده است و حسب مورد متخلف را علاوه بر جبران خسارت به شش ماه تا یک سال زندان یا به جزای نقدی از ده ملیون ریال تا بیست ملیون ریال محکوم خواهد شد .
• هر نوع صدمه و شکنجه ، اذیت وآزار روحی و جسمی کودک و همچنین نادیده گرفتن عمدی سلامت و بهداشت او و ممانعت از تحصیل ، مرتکب را به سه ماه و یک روز تا شش ماه حبس و یا تا ده ملیون ریال جزای نقدی محکوم می کند . لازم به ذکر است که کودک آزاری از جمله جرائم عمومی بوده و احتیاج به شاکی خصوص ندارد .

پیش گیری و درمان کودک آزاری

پیش گیری اصل مهمی است که از بهترین راه آن آموزش دادن به کودکان است. اگر کودکان از حقوق خود آگاه باشند ، و راه های محافظت از خود را در مقابل انواع سوء استفاده ها آموخته باشند ،میزان کودک آزاری ، به خصوص آزار های جنسی ، کاهش می یابد .

کودکی که مورد آزار جسمی قرار گرفته است

اگر با کودکی مواجه شدیم که مورد آزار جسمی قرار گرفته است چه کاری باید انجام دهیم ؟ در صورت مشاهده ی علائم و شواهد مبنی بر کودک آزاری جسمانی، باید کودک را برای بررسی و اقدامات درمانی به مراجع پزشکی و درمانی ارجاع دهیم و یا برای اطلاعات بیشتر و مشاوره به تلفن های مربوط به کودک آزاری و صدای مشاور تماس بگیریم . همچنین برای پیگیری هر نوع کودک آزاری و جبران ضرر و زیان های وارده برکودکان که مهم ترین مسئله است می توانید از وکیل کودک آزاری در اصفهان کمک بگیرید. اگر والدین از حقوق خود و فرزندانشان مطلع باشند می توانند ازهر گونه خطراتی که کودکانشان را آزار می دهد جلوگیری کنند . در این زمینه وکیل کودک آزاری در اصفهان آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری به شما عزیزان می باشد.

وکیل کودک آزاری در اصفهان

وکیل کودک آزاری در اصفهان با سوابق بالایی که در پرونده های کودک آزاری داشته است میتواند برای جلوگیری از هر گونه اذیت و آزار کودکان و همچنین مقابله و جبران صدمات جدی اقدام نماید و باعث احقاق حق کودکان آسیب دیده شما گردد. کودک آزاری جز مواردی است که نباید آن را نادیده گرفت و باید به آن توجه بیشتری کرد ، اگر کودکان شما مورد آزار قرار گرفته اند در حق آن ها کوتاهی نکنید . کودکان شما نسل آینده هستند که باید به آن ها بیشتر توجه شود و بهتر است در این زمینه از وکیل کودک آزاری در اصفهان کمک گرفت .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .