• جمعه , ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل تجارت در اصفهان

وکیل تجارت در اصفهان در توضیح مفهوم اسناد تجاری میگوید: سند تجاری یک سند قابل معامله است که دارنده می تواند آن را به دیگری منتقل کند. در صورتی که این سند به نام شخص خاصی باشد، واگذاری و انتقال آن تنها با تصدیق و امضای پشت سند توسط صاحب آن امکان پذیر است. اگر سند تجاری در وجه حامل باشد، بدون نیاز به امضا و تصدیق قابل انتقال است. گیرنده سند مورد حمایت قانونگذار، دارنده سند و صاحب این اوراق ارزشمند است.

برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از حمل مبالغ هنگفت از جایی به محل دیگر، سرقت توسط راهزنان و کاهش هزینه حمل و نقل و در نتیجه کاهش سود، از اسناد تجاری مانند چک و سفته استفاده میشود. این اسناد تجاری در ابتدا به عنوان وسیله ای برای پرداخت بدون نقد در معاملات مورد استفاده قرار می گرفتند، اما به تدریج به عنوان وسیله ای برای اخذ اعتبار و تامین مالی نیز مورد استفاده قرار گرفتند. همه این جوانب باعث شده مردم و به ویژه تجار در معاملات خود به جای حمل وجه نقد از وجه نقد یا اوراق تجاری مدت دار استفاده کنند.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

انواع تجارت

تجارت را می توان به تجارت بین المللی ، تجارت داخلی ، تجارت الکترونیک تقسیم نمود .

تجارت بین الملل

تجارت بین الملل همان روابط تجاری یعنی صادرات و واردات کالاها و خدمات بین کشور های مختلف گفته می شود . به دلیل اینکه هیچ کشوری نمی تواند ، تمام ضروریات و احتیاجات و نیازمندی های خود را بدون داشتن روابط تجاری بر آورده کند با سایر کشورها روابط تجاری بر قرار می کند . امور مربوط به تجارت بین الملل دارای قوانین خاص می باشد که این قوانین در صورت عدم رعایت می تواند ضررهای زیادی به بار آورد پس بهتر است از وکیل تجارت در اصفهان و یا هر شهر دیگری در زمینه تجارت بین الملل کمک گرفت .

تجارت داخلی

به کلیه داد و ستد هایی که در پیرامون یک محیط یا جامعه به انجام می رسد تجارت داخلی گفته می شود.

تجارت الکترونیک

به تمام فرایند های بازار که از طریق اینترنت و تکنولوژی web انجام می گیرد تجارت الکترونیک گفته می شود . تجارت الکترونیک یکی از مهم ترین تجارت های موجود در حال حاضر می باشد زیرا باعث سهولت کارها می باشد .

تاجر کیست؟

وکیل تجارت در اصفهان

 

تاجر کسی است که شغل معمولی خود را معاملات تجاری قرار دهد و به نام و حساب خود کار کند .

عناصر تاجر بودن

وجود شخص اعم از حقیقی و حقوقی و انجام معاملات تجاری ذاتی به عنوان شغل معمولی با هدف امرار معاش به نام و حساب خود شخص را می توان جز عناصر تاجر بودن محسوب کرد.

آیا اشخاص حقوقی تاجر محسوب می شوند؟

طبق قانون تمامی اشخاص حقوقی را نمی توان تاجر تلقی کرد بدین دلیل به اختصار به توضیح آن ها میپردازیم .
دولت
دولت حتی با انجام عملیات تجاری تاجر محسوب نمی شود چرا که با هدف سود آوری به این امور نمی پردازد بلکه وظیفه ی اداره ی مملکتی اش تجارت را ایجاب می نماید.

انواع معاملات تجاری

معاملات تجاری شامل معاملات توزیعی ، معاملات خدماتی ، معاملات تولیدی ، معاملات برواتی و انواع معاملات تبعی و ذاتی و حکمی می باشد .

معاملات توزیعی

۱٫تحصیل نمودن هر نوع مال منقول به قصد فروختن یا اجاره دادن اعم از اینکه در آن تصرفاتی شده باشد یا نشده باشد . خرید و فروش کشتی نیز از مصادیق همین مورد است .
۲٫تهیه نمودن و رساندن ملزومات .

معاملات خدماتی (تصدی ، واسطه ای ، مالی)

تصدی

۱٫تصدی به حمل و نقل به هر نحوی که باشد . تصدی به کشترانی از مصادیق آن می باشد .
۲٫ تصدی به عملیات حراجی .
۳٫ تصدی به هر قسم نمایشگاه های عمومی .
۴٫تصدی به هر نوع تأسیسات که برای انجام بعضی امور ایجاد می شود مانند تسهیل معاملات ملکی یا پیدا کردن خدمه .

واسطه ای

۱٫دلالی ،۲٫ حق العمل کاری، ۳٫ عاملی .

مالی

۱٫عملیات بانکی ۲٫ عملیات صرافی ۳٫ عملیات بیمه .

معاملات تولیدی

تأسیس و به کار انداختن هر قسمت از کارخانه و کارتولیدی مشروط بر اینکه برای رفع حوائج شخصی نباشد ، کشتی سازی .

معاملات برواتی

منظور از معاملات برواتی اعمال حقوقی است که روی برات انجام می شود . یعنی صدور ، قبولی ، ظهر نویسی و ضمانت …

معاملات تجاری تبعی

معاملات تجاری تبعی شامل معاملاتی است که به اعتبار تاجر بودن متعاملین یا یکی از آن ها تجارتی محسوب می شود که شامل :

۱٫ معاملات بین تجار و کلیه معاملات بین تاجر با غیر تاجر که برای رفع حوائج تجاری باشد .
۲٫ تمام معاملاتی که بین اجزاء یا شاگرد تاجر برای امور تجاری ارباب خود می نمایند .
۳٫ کلیه معاملات شرکت های تجاری .

معاملات تجاری ذاتی

معاملات ذاتی به معاملاتی گفته می شود که ذاتاً تجاری بوده و شخصیت معامل (تاجر بودن یا نبودن) تأثیری در ماهیت این اعمال حقوقی ندارد، این نوع اعمال، اعمال تجارتی موضوعی یا اصلی یا ماهوی نیز نامیده می‌شوند.

معاملات تجاری حکمی

معاملات تجاری حکمی به معاملاتی گفته می شود که بر اساس ضوابط پذیرفته شده در مورد اعمال تجاری ذاتی، تجاری محسوب نمی‌شوند اما قانونگذار بنا به مصالحی و با توجه به احکام و آثار اعمال تجاری آن را تجاری تلقی می‌شوند در واقع نیاز به تصریح قانونگذار دارند مانند معاملات برواتی اعم از اینکه بین تاجر یا غیر تاجر باشند و معاملات شرکتهای سهامی .

محدودیت ها و استثنائات آزادی تجارت

اسناد تجاری

محدودیت های اشخاص داخلی

سردفتران ، قضات ، کارمندان گمرک در خصوص حق العمل گمرک ، کارمندان دولت در خصوص معاملات دولتی نمی توانند تجارت کنند .

محدودیت های اشخاص خارجی

اشخاص بیگانه نمی توانند به شغل دلالی ، تصدی هواپیما و بانکداری مشغول شوند .

محدودیت های موضوعی

موضوعات اصل ۴۴ قانون اساسی و دخانیات در انحصار دولت می باشد و عمل دلالی ، نمایش فیلم ، آژانس مسافرتی ، حمل و نقل هوایی و تأسیس انبار های عمومی مستلزم مجوز دولتی می باشد .

دلالی

شخصی که در مقابل اجرت واسطه انجام معامله می شود و یا طرف معامله پیدا می کند را دلال می گویند . دلالی شامل : دلالی معاملات ملکی ( با مجوز ثبت اسناد و املاک) ، دلالی بازرگانی (با مجوز وزارت اقتصاد) و دلالی خوار و بار و… می باشد .

حق العمل کاری

حق العمل کار به شخصی گفته می شود که در مقابل دریافت حق العمل به اسم خود ولی به حساب آمر معاملاتی انجام می دهد . کارگزاران بورس علی الاصول حق العمل کارند هر چند ممکن است دلالی نیز انجام دهند .

متصدی حمل و نقل

متصدی حمل و نقل شخصی است که در مقابل دریافت اجرت ، حمل اشیا یا اشخاص را به عهده می گیرد . قرارداد راجع به تعهد متصدی حمل برای حمل و نقل در مقابل اجرت ازمحلی به محل دیگر ، قرارداد حمل و نقل است . در صورت نیاز به هر گونه مشاوره به صورت آنلاین ، تلفنی و حضوری ، وکیل تجارت در اصفهان آماده ی کمک و مشاوره به شما عزیزان می باشد .

قائم مقام تجاری

قائم مقام تجاری به شخصی گفته می شود که رئیس تجارتخانه او را برای انجام کلیه امور مربوطه به تجارت خانه یا یکی از شعب آن نایب خود قرار داده است .

وکیل تجارت در اصفهان

وکیل امور تجاری اصفهان و وکیل پایه یک دادگستری در اصفهان با بررسی دقیق مشکلات حقوقی مراجعین در ابعاد مختلف اقدام به حل مشکلات آن ها در مسیر موازین قانونی می نماید. وکیل پایه یک دادگستری و دانش آموخته رشته حقوق قضایی به عنوان یکی از بهترین وکیل های اسناد تجاری در اصفهان آماده ارائه مشاوره و پذیرش وکالت شما عزیزان در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، بیمه ، تجارت ، تعزیرات و … می باشد .

 

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .