• پنج شنبه , ۹ فروردین , ۱۴۰۳
  • 09133028746

وکیل معاملات در اصفهان

وکیل معاملات در اصفهان بیان میکند: امروزه توسعه بیزنس ها به حدی بالاست که در برای هرعملی باید سراغ وکیل رفت. اکثر شرکت های بزرگ معتقدند داشتن وکیل برای شرکت یک ضرورت است، زیرا در کنار سیستم مدیریتی که برای مدیریت شرکت ها و پرونده های تجاری مورد نیاز است، اشراف در حقوق تجارت و معاملات می توانند از مشکلات آینده جلوگیری کرده و راهی برای ارتقاء بهتر تجارت و شرکت ها باشد.

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

بهترین وکیل معامله در اصفهان همان وکیل حقوقی است یعنی شخصی است که در زمینه انجام معاملات تخصص دارد. در حقیقت وکیل شما باید تجربه و تخصص کافی در انجام انواع معاملات را دارا باشد.

بهترین وکیل معاملات در اصفهان

وکیل معاملات یک کارشناس حقوقی در معاملات و قراردادهاست. از آنجا که معاملات دارای مسائل و جنبه های پیچیده ای است، از نگارش قرارداد گرفته تا انجام تعهدات، ضمانت نامه عملکرد، دعاوی مربوط و مشکلات مربوط به آن و غیره، موانع و چالش های زیادی نیز دارند.

همچنین سایر مسائل حقوقی مانند معامله به قصد فرار از دین، ​​سرقت، محرومیت از اعتماد و کاهش اعتبار تجاری و اقتصادی و … نیاز به مشاوره از وکیل را تأیید می کند؛ به همین دلیل است که موسسه حقوقی اصفهان قصد دارد شما را با یک وکیل متخصص در معاملات آشنا کند و بنابراین، برای کمک به شما در دعاوی مربوط به معاملات، نحوه ارتباط با این وکیل محترم بعداً در این مقاله توضیح داده می شود. اما قبل از آن بهتر است بخشی از اطلاعات لازم که باید در وکیل معاملات خود جستجو کنید را در زیر مطالعه کنید:

شرایط بطلان معامله چیست؟

در خصوص دعوی ابطال معامله یا قرارداد، سعی بر آن است كه مواردی از ماده ۱۹۰ قانون مدنی كه در صورت عدم وجود آنها منجر به بطلان عقد گرديده را با همراهی وکیل معاملات در اصفهان مورد بررسی قرار دهیم.

شرایط بطلان معامله

وکیل خوب اصفهان بیان میکند: وضعیت حقوقی یک قرارداد از سه حال خارج نیست: صحیح، باطل، غیرنافذ که به این حالت‌ها حکم وضعی قرارداد گفته می‌شود حکم وضعی قرارداد را قانون مشخص می‌کند و البته وضعیت یک قرارداد ممکن است از یک حالت به حالت دیگری تبدیل شود به عنوان مثال قرارداد غیرنافذ ممکن است به باطل تبدیل گردد.

مواردي كه منجر به بطلان عقد قرارداد می شود:

فقدان قصد انشای طرفين

منظور از قصد، قصد انشا يا اراده ايجاد عقد است (مطابق با ماده ۱۹۱ قانون مدنی) هر چند قصد و رضا ، با هم در ماده ۱۹۰ آمده است ، ولي نبايد آن دو را يكي پنداشت و فقدان هر كدام آثار خاص خود را به دنبال خواهد داشت واین نكته بايد ذكر گردد كه مرحله قصد يك مرحله بعد از مرحله رضا می باشد.

قصد در لغت به معنای توجه و التفات آمده است که علم و عمد جزء جدانشدنی آن هستند. نداشتن قصد در انجام معامله به هر ترتیبی که باشد معامله را باطل می‌کند و به همین جهت است که اگر فردی در حال مستی یا بیهوشی و یا درخواب اقدام به معامله نماید آن معامله باطل است؛ زیرا فرد مست یا بیهوش هیچگونه اراده ایی ندارد و نمی‌تواند قصدی هم برای معامله داشته باشد، از این رو عدم وجود قصد از موارد معاملات باطل است.

همچنین لازم است طرفین قصد واحدی برای انعقاد عقد داشته باشند در صورتی که یکی از طرفین قصد انشای عقد اجاره را داشته باشد و دیگری قصد خرید و بیع داشته باشد عقد باطل است.

عدم اهلیت طرفین معامله

اهلیت طرفین در معاملات بسیار مؤثر است و عدم اهلیت یکی از متعاملین می‌تواند سبب بطلان معامله شود اهلیت بر دو قسم است:
اهلیت تمتع که به معنای قابلیت برخورداری از حقوق مدنی است وبا زنده متولد شدن شروع و تا مرگ ادامه پیدا می‌کند.
اهلیت استیفاء که به معنای قدرت اعمال حق می‌باشد و هرچند هر انسانی متمتع از حقوق مدنی است؛ اما تا زمانی که اهلیت استیفاء نداشته باشد نمی‌تواند حقوق خود را اجرا نماید برای اهل محسوب شدن مطابق ماده ۲۱۱ قانون مدنی طرفین معامله بایستی بالغ و عاقل و رشید باشند و معاملات اشخاصی را که بالغ و عاقل و رشید نیستند باطل اعلام کرده (ماده ۲۱۲ قانون مدنی)

عقل

کسی که در سن تمییز است اما عقل ندارد، مجنون خوانده می‌شود و باید گفت، مجنون کسی است که توانایی اندیشیدن و استنتاج از جمع و ترکیب کردن معلومات را ندارد و به همین دلیل فاقد اراده است و اعمال او منشا ارادی ندارد.

مستند به ماده ۱۲۱۳ قانون مدنی، مجنون دائمی مطلقاً و مجنون ادواری در حال جنون نمی‌تواند هیچ تصرفی در اموال و حقوق مالی خود داشته باشد؛ حتی با اجازه‌ ولی یا قیم خود؛ اما اعمال حقوقی که مجنون ادواری در حال افاقه انجام می‌دهد، نافذ است؛ مشروط بر آن که افاقه‌ او مسلم گردد.

صغیر غیر ممیز

صغیر غیر ممیز کسی است که توان تمییز ندارد و جز به طور محدود قادر بر شناسایی اشیای محیط و اعمال شخصی نیست و ارزش اشیاء را نمی‌داند. مثلا یک صغیر غیرممیز ممکن است به راحتی راضی شود که یک قطعه از جواهری ارزشمند را با یک جعبه شکلات معاوضه کند. برای تمییز، سن خاصی به عنوان یک ضابطه قطعی مشخص نشده است.

نامشروع بودن جهت معامله

هر قراردادی با هدف خاصی منعقد می شود و این هدف، از شخصی به شخص دیگر متفاوت است. هیچ ضرورتی ندارد که طرفین هدف خود از انجام دادن معامله را ذکر کنند اما اگر هدفی در قرارداد ذکر شده باشد، باید مشروع باشد. پس اگر شخصی در قرارداد ذکر کند که برای تأسیس قمارخانه این خانه را خریداری می ‌کند، قرارداد باطل است. در نتیجه اگر طرفین قرارداد یا یکی از آنها در انعقاد یک قرارداد به دنبال تحقق هدف نامشروعی باشند و این هدف نامشروع را در قرارداد خود بیان کنند، این قرارداد باطل خواهد بود.

معین بودن مورد معامله

هر معامله‌ ای یک موضوع دارد. موضوع معامله گاه یک عمل و گاه یک مال است؛ یعنی در اثر یک قرارداد، گاه برای طرفین تعهدی برای انجام یک کار به ‌وجود می آید و گاه تعهد برای تسلیم یک مال ایجاد می‌شود. در هرصورت موضوع معامله باید خالی از ابهام و معلوم باشد. در غیر این صورت معامله باطل خواهد بود.

بهترین وکیل قرارداد در اصفهان
موارد ذکر شده بالا اختصاص به یک قرارداد ندارد و در خصوص تمامی قراردادها و معاملات صدق می ‌کند. اینها قواعدی هستند که در تمامی قراردادها عمومیت دارند اما باید به این نکته توجه کرد که موارد بطلان قرارداد به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود. لازم به ذکر است هر قرارداد علاوه بر قواعد عمومی دارای چندین قواعد اختصاصی نیز هست، ممکن است در آن قواعد اختصاصی قانون گذار به‌صورت خاص مورد دیگری را به‌عنوان عاملی که موجب بطلان قرارداد می گردد، بیان کند.
بنابر آنچه در بالا بيان شد ، با در نظر گرفتن مجموع مقررات مربوط مي توان شرايط مورد معامله را از قرار زير دانست كه فقدان هر يك موجب بطلان عقد خواهد گرديد .
۱-ماليت داشتن ۲ – عقلايي بودن منفعت آن ۳- مشروع بودن منفعت ۴- مقدور التسليم بودن ۵- معلوم بودن ۶- معين بودن ۷- قابل انتقال بودن ۸- مملوك بودن ۹- موجود بودن ۱۰ – مشروع بودن عمل مورد معامله

وکیل پایه یک دادگستری اصفهان

 وکیل معاملات در اصفهان ، دانش آموخته رشته حقوق قضایی و دارای پروانه پایه یک وکالت آماده پذیرش وکالت در انواع دعاوی، شکایت، امور بیمه، خانواده، ملکی، مالی، تجاری، تعزیرات، اداره کار، شهرداری و … با تکیه بر اطلاعات علمی و تعهد کاری بوده و مناسب ترین گزینه برای انتخاب بهترین وکیل معاملات در اصفهان می باشد.

 اوصاف و آثار بطلان عقد

در حکم هیچ بودن عقد باطل

اینکه عقد باطل در دید حقوق و به اعتبار اثری که در روابط اجتماعی به جای می‌گذارد، در حکم هیچ است، پدیده‌ای است که در واقع هیچ تغییری در حقوق و تکالیف طرفین عقد به وجود نمی‌آورد. در ماده ماده ۳۶۵ قانون مدنی می‌گوید «بیع فاسد، اثری در تملک ندارد.» همچنین هر گاه کسی به بیع فاسد، مالی را تصرف کند، باید آن را به صاحبش رد کند و اگر تلف یا ناقص شود، ضامن عین و منافع آن خواهد بود.( ماده ۳۶۶ قانون مدنی)
با وجود این، گاه در قوانین احکامی دیده می‌شود که نشانه وجود پاره‌ای آثار جنبی بر عقد باطل است. برای مثال در بند ۲ ماده ۳۶۲ قانون مدنی «ضمان درک» از آثار بیع صحیح قلمداد شده است، در حالی که خرید و فروش مالی که به دیگران تعلق دارد، بیعی باطل است.

بطلان، نتیجه فساد در ارکان اصلی عقد است

بطلان، نتیجه فساد در ارکان اصلی عقد است و به همین جهت نیز، از آغاز آن را بی‌اعتبار می‌کند، هر چند که بطلان مدت‌ها پس از آن اعلام شود.

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

غیر قابل جبران بودن فساد ناشی از بطلان عقد

بنا به گفته ی  وکیل معاملات اصفهان فسادی که در ارکان عقد وجود داشته و باعث بطلان آن می‌شود، قابل جبران نیست و دو طرف نمی‌توانند به تراضی آن را اصلاح کنند. بی‌گمان آنان می‌توانند عقد جدید ببندند و‌‌ همان مضمون را در ترکیبی نافذ مورد تراضی قرار دهند.

بطلان نتیجه تجاوز قهری از قوانین است

بطلان نتیجه قهری تجاوز از قوانین است و نیازی به حکم دادگاه ندارد. اما از سوی دیگر چون فرض می‌شود که صورتی از عقد فراهم آمده است و برای اثبات خلاف ظاهر است که «بطلان» عنوان می‌شود، ناچار باید دادگاه بطلان عقد را اعلام کند و به اختلاف پایان دهد.

تفاوت بطلان و ابطال سند رسمی

در هر دو مورد سند بی اعتبار میگردد لیکن با این تفاوت که در اعلام بطلان سند رسمی دادگاه بی اعتباری آن را از روز تنظیم قرارداد اعلام می نماید و در واقع رای دادگاه اعلامی است و در ابطال سند رسمی دادگاه سند مذکور را از زمان صدور رای باطل اعلام می نماید و در واقع سند با رای دادگاه بی اعتبار می گردد و این اختلاف یک اثر مهم دارد و آن این است که در اولی به لحاظ بی اعتبار بودن سند از روز اول هیچ تعهد و اثری بر آن بار نمی گردد و در دومی آن سند تا زمان صدور رای ابطال دارای اثر حقوقی بوده است و پس از رای دادگاه بی اعتبار گردیده است.

موسسه وکالت وکیل معاملات اصفهان

وکیل پایه یک دادگستری اصفهان با بهره گیری از تجربیات بسیار و ارزیابی اولیه حقوقی ، مشکل مراجعین را بررسی کامل نموده و در صورتی که امکان انجام وکالت وجود نداشته باشد از گرفتن پرونده صرف نظر نموده و از اتلاف هزینه و وقت مراجعین جلوگیری می نماید که این نشان دهنده وجدان کاری و رعایت حال مراجعین محترم می باشد لذا جهت دریافت نوبت حضوری و غیر حضوری از طریق سامانه رزرو نوبت آنلاین مشاوره اقدام نمائید.

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .