• پنج شنبه , ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • 09133028746

طبق تعریف وکیل جرایم منافی عفت در اصفهان ، منظور از جرایم منافی عفت جرایم جنسی حدی و همچنین جرایم رابطه نامشروع تعزیری مانند تقبل و مضاجعه و … می باشد . وجدان و اخلاق عمومی همواره ارتکاب جرم را عملی غیر اخلاقی و ناپسند می داند . در میان جرایم ، جرایم منافی عفت یا جرایم خلاف اخلاق حسنه بیشتر از جرایم دیگر وجدان و اخلاق عمومی را جرحه دار می نماید .

برای مشاوره فوری کلیک کنید.

انواع جرایم منافی عفت

در جامعه اسلامی با الهام از سنت دیرینه و عفت ذاتی ایرانیان ، اعمال منافی عفت در طول تاریخ تحول یافته و مصادیق آن بیشتر شده است . جرایم منافی عفت عنوان عامی بوده که شامل جرایم متعددی گشته که از جمله آن ها می توان به جرایم زیر اشاره نمود :

۱٫جرایم منافی عفت مستلزم حد .
۲٫جرایم منافی عفت مستلزم تعزیر و مجازات های بازدارنده .

جرایم منافی عفت مستلزم حد

وفق گفته ی وکیل جرایم منافی عفت اصفهان مطابق قانون مجازات اسلامی ، پنج نوع جرم منافی عفت وجود دارد که عبارتند از : زنا ، لواط ، مساحقه ، قوادی و قذف .

زنا

زنا یکی از شنیع ترین اعمالی است که انسان می تواند مرتکب شود و عبارت است از : جماع مرد با زنی که ذاتاً بر او حرام است . زنا در صورتی موجب حد می شود که زانی یا زانیه بالغ ، عاقل و مختار بوده و به آن آگاه باشد .
مجازات زنا در موارد زیر اعدام می باشد :
زنا با محارم نسبی ( زانی بالغ ) ، زنا با زن پدر که موجب اعدام زانی است ، زنای مرد غیر مسلمان با زن مسلمان ، زنا به عنف و اکراه از سوی زانی که موجب اعدام زانی است .
حد زنا در مواردی که رجم است :
زنای مرد محصن و زنای زن محصنه با زانی بالغ ، (در صورت عدم اجرا حکم رجم و اثبات جرم با بینه با پیشنهاد دادگاه صادر کننده حکم قطعی و موافقت رئیس قوه قضاییه زانیه محصنه و زانی محصن اعدام می شوند و در غیر این صورت مجازات آن ها صد ضربه شلاق خواهد بود. ) در بقیه موارد مجازات زنا ۱۰۰ ضربه شلاق می باشد .

احصان

به گفته وکیل جرایم منافی عفت در اصفهان ؛ احصان مرد عبارت است اینکه همسر دائمی و بالغ داشته باشد و در عین بالغ و عاقل بودن از راه قبل با او در بلوغ جماع کرده باشد و امکان جماع برای او با همسر فراهم باشد .
احصان زن عبارت است از اینکه دارای همسر دایمی و بالغ باشد و با شوهر جماع کرده باشد و امکان جماع نیز برای او فراهم باشد .

چه اموری زوجین را از احصان خارج می کند ؟

مسافرت ، حبس ، حیض ، نفاس ، بیماری مانع از مقاربت یا بیماری که باعث خطر برای طرف مقابل می شود . مانند ایدز و سفلیس از مواردی است که زوجین را از احصان خارج می نماید .
مجازات زنای مردی که همسر دایمی دارد و هنوز با همسر خود جماع نداشته حد آن صد ضربه شلاق ، تراشیدن موی سر و تبعید به مدت یک سال قمری می باشد .
– اگر کسی با زنی که راضی به زنا نیست در حال بیهوشی ، خواب یا مستی زنا کند رفتار او در حکم زنای به عنف می باشد . در زنا با اغفال و فریب دادن دختر نابالغ یا به وسیله ربایش ، تهدید و یا ترساندن زن در صورتی که باعث تسلیم شدن او شود هم موجب اعدام می باشد .
– زنا نمودن با میت نیزجز شمول مجازات زنا می باشد مگر اینکه زوج با زوجه فوت شده خود جماع نماید که زنا محسوب نمی شود ولی سی و یک تا هفتاد و چهار ضربه شلاق تعزیری خواهد داشت .
– اگر شخصی که متهم به زناست مدعی زوجیت یا وطی به شبه باشد ، ادعای او بدون بینه و سوگند پذیرفته خواهد شد مگر این که بر خلاف ادعای او با حجت شرعی ثابت شود .

لواط

لواط نیز جز شنیع ترین و زشت ترین عمل انسانی می باشد . لواط عبارت است از دخول اندام تناسلی مرد به اندازه ختنه گاه در دبر انسان مذکر. حد لواط برای شخص فاعل اگر به عنف ، اکراه یا دارا بودن شرایط احصان اعدام می باشد و در غیر از این موارد صد ضربه شلاق می باشد و حد لواط برای شخص مفعول در هر صورتی چه در حالت احصان باشد چه نباشد اعدام خواهد بود .

مساحقه

مساحقه هم مانند لواط یکی از زشت ترین اعمال انسانی می باشد و عبارت است از این که انسان مونث ، اندام تناسلی خود را بر اندام تناسلی همجنس خود قرار دهد . حد مساحقه برای هر یک از طرفین ۱۰۰ ضربه شلاق می باشد و در جرم مساحقه فرقی نمی کند که فاعل و مفعول و مسلمان و غیر مسلمان و محصن و غیر محصن وعنف و غیر عنف باشد .

قوادی

قوادی عبارت است از به هم رساندن دو یا چند نفر برای زنا و لواط . حد قوادی برای مرد هفتاد و پنج ضربه شلاق است و برای دفعه دوم علاوه بر هفتاد و دو ضربه شلاق تبعید تا یکسال نیز می باشد که مدت آن توسط قاضی مشخص می شود و حد قوادی برای زن فقط هفتاد و پنج ضربه شلاق می باشد .

قذف

قذف عبارت است از نسبت دادن زنا یا لواط به شخص دیگری . مانند اینکه به شخص گفته شود تو با فلان زن زنا داشته ای یا با فلان مرد لواط کرده ای . جرایم منافی عفت جز جرایم بسیار مهم می باشد بدین دلیل حضور وکیل جرایم منافی عفت در هر پرونده بسیار حائز اهمیت می باشد .

جرایم مستلزم تعزیر و مجازات های بازدانده

کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی ( تعزیرات و مجازات های بازدانده ) مقررات ویژه ای درباره جرایم منافی عفت انشا نموده است .
طبق فصل هجدهم کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی عناوین جرایم منافی عفت عبارت است از :

۱) رابطه نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا
۲) زنا با اقرار کمتر از چهار مرتبه ،
۳) قرار گرفتن دو مرد به طور برهنه در زیر یک پوشش
۴) بوسیدن از روی شهوت
۵) قرار گرفتن دو زن به طور برهنه در زیر یک پوشش
۶) حضور زنان در معابر و انظار عمومی بدون حجاب شرعی
۷) تظاهر به عمل حرام ( علنا ً در انظار و اماکن عمومی )
۸ ) دایر کردن اماکن فساد
۹) پوشیدن لباس و آرایش خلاف شرع و موجب فساد
۱۰) به نمایش گذاشتن عکس یا فیلم های مبتذل و تجارت آن ها.
مجازات جرایم منافی عفت از قبیل تقبیل یا مضاجعه و … شلاق تا نود و نه ضربه می باشد و در صورتی که عمل با عنف و اکراه همراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر خواهد شد .

ادله اثباتی جرایم حدی منافی عفت

طبق قانون مجازات اسلامی پنج نوع عمل منافی عفت مستلزم حد پیش بینی شده است که عبارتند از ؛ زنا ، لواط ، مساحقه ، قوادی و قذف که هر کدام ازاین ها ادله اثبات خاص خود را دارند . انواع ادله شامل شهادت شهود ، علم قاضی و اقرار می باشد . برای اطلاعات بیشتر و مشاوره با وکیل جرایم منافی عفت در اصفهان از رزرو نوبت در سامانه رزرو نوبت مشاوره حقوقی در سایت اقدام نمایید .

جرایم منافی عفت و گذشت شاکی

تحقیق نمودن در جرایم منافی عفت مشروط به حاصل شدن دو شرط می باشد :
۱٫جرایم منافی عفت جرم مشهود بوده و باید شرایط جرم مشروط را داشته باشد .
۲٫ جرایم منافی عفت باید شاکی خصوصی داشته باشد .
با ذکر دو مورد بالا باید ذکر نمود اگر در شرایطی بزه یاد شده مشهود و یا دارای شرایط جرم مشهود نباشد و تحقیقات قضایی با شکایت شاکی خصوصی شروع گردد و در صورتی که در مسیر انجام تحقیقات ، دلایلی مانند گواهی گواهان و سایر ادله برای اتهام به متهم به دست آمده باشد و بعد از جمع آوری ادله ها یا در حین جمع آوری ادله شاکی گذشت نماید در این حالت هیچ گونه اقدام قانونی جهت توقف نمودن تحقیقات و رسیدگی وجود نخواهد داشت .
در این مورد بعضی از حقوق دانان نیز وجود دارند که نظر مخالفی داشته و نظر آن ها مبنی بر این است که در صورتی که جرم منافی عفت با شکایت شاکی خصوصی شروع گردد می توان در صورتی که شاکی گذشت نماید می توان آن را توقف نمود و می توان صرف نظر از گواهی شاکی قرار منع تعقیب صادر نمود. در آخر با توجه به نظر کمیسیون نشست قضایی ، جزایی و ماده ۴۳ قانون آیین دادرسی در امور کیفری و تبصره ۳ ذیل بند (ن) از ماده ۳ قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب رسیدگی به امور منافی عفت در صلاحیت دادگاه های مربوطه است و گذشت شاکی خصوصی و مشهود نبودن جرم معلومه بعد از گذشت شاکی خصوصی ، دادسرا موجبی برای ادامه رسیدگی نخواهد داشت .

دریافت نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری

وکیل جرایم منافی عفت

وکیل جرایم منافی عفت اصفهان به بررسی مشکلات مراجعه کنندگان می پردازد و به پیگیری پرونده ها در راستای اجرای عدالت می پردازد .  وکیل پایه یک دادگستری و دانش آموخته رشته حقوق قضایی آماده برای کمک رسانی و ارائه خدمات مشاوره و پذیرش وکالت در انواع دعاوی حقوقی ، کیفری ، بیمه ، تجارت ، تعزیرات ، امور قرارداد ها و انواع جرایم منافی عفت می باشد . در صورت نیاز به هر گونه مشاوره با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید .

مطالب مرتبط

خدمات مشاوره حضوری و غیرحضوری

مشاوره حضوری وکیل اصفهان

شایان ذکر است برای انجام مشاوره حضوری امکان حضور موکلین در دفتر وکالت در روزهای شنبه، یک شنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16:30 لغایت 20:30 مهیا است که جهت هماهنگی نوبت مشاوره حضوری با وکیل معروف اصفهان از یکی از راه های زیر می توانید اقدام نمایید :

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره حضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره حضوری.

مشاوره غیرحضوری وکیل اصفهان

جهت انجام مشاوره غیرحضوری امکان تماس تلفنی با وکیل در روزهای شنبه، یکشنبه، دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه از ساعت 13:00 لغایت 16:00 فراهم شده است که هماهنگی نوبت مشاوره غیرحضوری از راه های زیر امکان پذیر می باشد:

۱- مراجعه به سامانه رزرو نوبت مشاوره غیرحضوری و تعیین روز و ساعت مشاوره.

۲- تماس با دفتر وکالت به شماره ۹-۳۶۶۰۵۰۹۸ در ساعات 16:30 لغایت 20:30 و اخذ نوبت مشاوره حضوری و غیرحضوری.

۳- تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷جهت هماهنگی اخذ نوبت مشاوره غیرحضوری.

مشاوره فوری وکیل اصفهان

ضمن اینکه احتمالا مواردی نیز برای متقاضیان حادث می گردد که نیاز به مشاوره فوری دارند که ساعت و روز آن با زمان بندی حضوری و غیرحضوری منطبق نمی باشد که در این موارد نیز امکان هماهنگی برای انجام مشاوره فوری از طریق تماس با شماره ۰۹۳۹۲۳۵۹۹۷۷ مهیا است. بدیهی است در اولین فرصت ممکن هماهنگی لازم برای مشاوره حقوقی شما صورت می پذیرد .